-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14753 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيـا آيـه يا ايها الذين آمنوا عليكم انفسكم 000 ( مائده / 105 ) با آياتي كه دعوت به ايمان و امر به معروف و نهي از منكر مي كنند منافات ندارد ؟
خـير , زيرا اولا در آيه مذكور مومنان از به خطر انداختن خود و نجات گمراهان و ازمشغول شدن به انسان هاي گمراه نهي شده اند نه از هدايت و امر به معروف و نهي ازمنكر . ثانيا ; دعوت به خدا و امر به معروف و نهي از منكر از وظايف و شئون مومنان است و خداوند بزرگ ايـن امـور را از مـشخصات دين مبين اسلام معرفي كرده است قل هذه سبيلي ادعوا الي اللّه علي بصيره انا و من اتبعني ( يوسف / 108 ) و كنتم خير امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عـن المنكر ( آل عمران / 110 ) بنابراين آيه شريفه فرمان مي دهد كه انسان بايد مراقب نفس خود باشد و هيچ گاه از آن غفلت نورزد و خداوند را كه غايت حركت اوست , فراموش نكند .

تفسير الميزان ج 6 ص 164
طباطبائي - سيد محمد حسين

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.